Pages

Chatroom



Monday 15 February 2016

Rindu Datang Bertamu Nian Di Hati

             Terasa sayu sedih nan pilu lalu membawa hati mencari siapakah diri ini. Teringin mempunyai zuriat sendiri namun apakan daya belum tiba masanya, lalu ku bawa diri ini menjadi musafir dalam mencari rezeki yang halal. Puas sudah mencari ditakdirkan aku diterima bekerja. Alangkah indah dan syukurnya nikmat mendapat teman nan akrab walau terkadang diri ini lebih suka menyendiri. Sangka ku segalanya akan berjalan seperti biasa tanpa mengharapkan sesiapa, tanpa mengharapkan perhatian sesiapa.

                Siapalah aku untuk mengatur apa yang berlaku. Pertemuan pertama aku cuma biasa, seumur hidup ini pertama kali aku mengenali seorang lelaki yang sangat berani bermain dengan hati perempuan. Awal perkenalan aku dianggap 'PLAY GIRL' wowww.. siapakah kau sebegitu mudah membuat tafsiran tentang aku. Jujur hati aku terlalu ampuh dan rapuh, terlalu mudah ditipu hah nama pun perempuan muda awalan 20-an. Namun aku sendiri tak pernah menyangka yang aku begitu mudah dipermainkanya, remuknya hati ini hanya Allah S.W.T sahaja yang tahu, segala keperitan ini ku telan sendiri, hanya kepada-Nya aku meluahkan segala yang terpendam dihati.



Mengalirnya air mata ini sehingga satu tahap aku tak ingin lagi untuk terus bertahan disana teramat rasa diri ini merindui Penciptanya sebagai mana Dia merinduiku lalu diuji agar diri ini sentiasa menginagtinya dan sesungguhnya aku amat merindui-Nya.



Kini aku harus pasrah dan redho atas segalanya, aku harus menerima hakikat dia bukan milik aku dan tak akan jadi milik aku selamanya. Kenyataan yang menyakitkan bila hati ini sudah mula mencintai harus diganti dengan rasa kasih seorang kawan dan remuknya bila mengetahui bahawa aku hanya dipermainakan olehnya. Setiap yang berlaku membuatkan aku menjadi lebih matang walau pun aku sering terjatuh dan terjatuh lagi. Apa yang berlaku harus dijadikan pengajaran agar tidak tersilap langkah lagi.




Ya Allah sesungguhnya aku teramat merinduimu dan jika ini yang terbaik buatku aku mohon berikanlah aku kekuatan dalam meniti ujian-Mu ini, kuatkan hati ini berikan kesabaran yang tinggi dalam melalui hari-hari yang akan datang. Ku niatkan dalam "Hati aku disini mencari rezeki untuk keluarga bukan mencari pemilik tulang rusuk kiriku."







No comments:

Post a Comment