Pages

Chatroom



Sunday 12 May 2013

Kisah Aku Episod 2 (part1)

               Assalammualaikum..hai u all..sorry couse dh lme xup-date blog ney, baru hari ney ada kesempatan memandangkan aku baru je mula cuti semester.Hari ney aku nk story cikit kisah aku sebelum final exam dn cuti semester aku bermula. Agak sedih but jgn nangis taw, aku dan beberapa rakan sekelas dbri 1tugasan dimana kami prlu mrangka 1 rancangan perniagaan,samada mengeluarkan produk baru atau prbaharui produk yg sedia ada. So setiap kumpulan ada 4owg ahli. Kumpulan aku ada 2 lelaki dn 2 prempuan, so kami sepakat untuk mngeluarkan produk kek dan bun dgn nama perniagaan kami BUNS BAKERY HOUSE.Mula egt nk guna perkataan B.A.N.Z B for Bie(Afifah Farhana) A for Aizat(Tengku Syazmie Aizat) N for Nia(Nurul Saabaniah) it me and Z for Zaini(Muhamad Zaini) Tapi memandangkan kedai kamu ada bun dan bun jarang mendapat tempat dipasaran so kami letak la nama BUNS BAKERY HOUSE 2..sehari sblm tugasan aku dibentangkan kami kena keluarkan sebiji kek untuk di adili oleh pihak juri katanya.

              Pada awalnya ahli group kami yg lelaki menawarkan diri untuk pg beli barang utk prbentangan trsebut tp ntah mcm mn xjd pula,yg si zaini ney lesen dy dh expiyed date maka dimintanya aku pg bandar naik motor utk beli dgn senang hati aku pn pg la..ajk budak rumah semua xnk..aq pg dgn miera kawan aku juga tp dy kos Akaun..punya la excited tp naik mtor pg sana..masa pg aq bawak dgn sungguh brhati2..owg kate law speed 80km/jam bru ok..aq speed 60km/jam pn dh cuak..aq ny mne biasa bawak mtor jalan jauh. Nak dijadikan crita kaki aq kreem masa smpai kt sana so aq pn minta la miera bawa time balik 2 memandangkan masing2 ada lesen so aq xksah la. masa atas mtor 2 dy blh bawak 80km/jam aq kt belakang ny dh cuak dh..lampu isyarat yg lg 5saat nk abeh 2 pn dy blh lepas..semua motor dy blh potong dlm hati suka la juga.

                 Masa sampai kat satu selekoh ney aq nmpak dy mcm nk berhenti terus aq menjerit nama dy. Tiba-tiba mata aku gelap terasa mcm ada orang seret muka aku atas rumput dan aku cpt2 bgn trasa mcm baru bgn dri mpi tp aq lihat aku masih brada ditepi jalan. Mata trasa bengkak mcm bru bgn tdo..terus mata aku mncari miera rupanya baru aq sdar yg aku dn miera tlh ditimpa kmalangan. Aku lihat miera trbaring baik dlm longkang dn xsedarkan diri. Aku gelabah minta tolong,cermin mata aku percah cover helmet pn pecah,aku mnyapu pipi,trasa mcm ada cecair likat mngalir bru aku perasan rupanya bawah mata aku luka. Banyak darah mgalir dan tgn kanan aku trkulai tp aku xhiraukan aku risau kn miera yg xsdrkan diri dlm longkang. kmudian ada knderaan brhenti dn kami dibawak ke klinik. Masuk air dh la aq xsuka jarum. Agk lama kt sana sb tgu ambulans dtg amik,yg miera ny bru trsedar dy blh plak tnya aq sape yg bawak mtor lg la aq cuak, budak ney hilang egtan ke ape..?? Dgn tangan trketar2 aku call nombor kawan 1 rumah maklumkan keadaan aku, Miera dihantar ke hospittal Pord Dickson mana kala aku dihantar ke Hospital Besar Seremban sb katanya kt PD xde doktor mata


                 Rasa mcm nak balik n pikir sama ada nk pg hospital ke x..aku masuk wad kecemasan seawal jam 7malam,agk lamank tgu doktr mata dgn tulang check. Doktor sahkan tgn aku patah, ada bebrpa pnsyarah dtg melawat trmasuk yg bg aq tugasan 2.. jam 11.30 aku dihantar ke wad mata untuk mnjahit bawah mata ku yg trkoyak teruk 2.fuhyo punya la sakit bila ubat bius 2 dh abeh..2kali dy cucuk ubat bius kt pp aq..1jam dlm 2..lpas 2 pergi simen tgn plak..pukul 1stgh aq masuk wad aq kena tolok atas kerusi roda. baru nk tdo doktor yg brtugas menjaga wad 2 plak dtg interview. Malu seh dh la hnsem smpai trtdo aq depan dy.


*bersambung...



No comments:

Post a Comment